Fora > School/Werk/Opleiding > [centraal] studiefinanciering tips & lin...
Hieronder vind je alle berichten in dit onderwerp.
Reageren
Reageren
[centraal] studiefinanciering tips & lin...
|
Turbulence Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 16:35:03
* Studiefinanciering aanvragen - Ga naar www.ib-groep.nl en log in met je DigiD (als je deze nog niet hebt, kun je dat hier aanvragen). - Zodra je bent ingelogd, zie je een keuzemenu aan de linkerkant. Een van de keuzes in het menu is 'Studiefinanciering aanvragen'. - Als je deze link aanklikt, ga je een invulmenu in. Na het invullen van alle gegevens kun je de aanvraag studiefinanciering online versturen. * Overbrugging aanvragen Een overbrugging is eigenlijk geld dat je krijgt tussen 2 opleidingen in. Een overbrugging voor scholieren (middelbaar onderwijs naar HBO/Uni) is een gift. MBO'ers die HBO gaan doen, krijgen hetzelfde bedrag aan stufi die zij tijdens de MBO opleiding gekregen hebben. Het aanvragen gaat zo: - Ga naar www.ib-groep.nl en log in met je DigiD. - Dan klik je op je persoonlijke gegevens en ga naar 'Mijn gegevens'. Klik vervolgens op 'School/Studie' - Klik op 'Wijzig' achter de 'opleiding' en geef vervolgens je nieuwe opleiding door en pas zo nodig de einddatum van oude opleiding aan. - Let op: Er kan iets van 'overbrugging aanvragen' in beeld komen te staan wanneer je de opleiding hebt doorgegeven, hier moet je op klikken om de aanvraag van de overbrugging definitief te maken. Je krijgt dan een vragenlijstje die je moet beantwoorden en versturen. * Tegemoetkoming scholieren aanvragen Dit kun je aanvragen als je 18+ bent en hieraan voldoet qua opleiding: - voortgezet onderwijs (mavo, havo, vwo, vmbo-tl, lwoo, praktijkonderwijs) - vavo (één- en tweejarige mavo, havo, vwo) - voortgezet speciaal onderwijs (vso) Dit kun je aavragen via: - Ga naar http://www.ib-groep.nl/Images/7148_tcm7-597.pdf - Print 'm uit, vul het formulier in en stuur 'm op. Als er nog meer vragen zijn, zet ze dan in dit topic. Ik probeer ze dan te beantwoorden. Is wel zo makkelijk dat iedereen weet hoe die dit kan regelen. |
|
ZERO_ Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 16:40:58
|
|
TezzieChan KindertentTeam
|
geplaatst op 19-05-2011 om 16:45:46
thanks
|
|
Turbulence Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 16:53:10
TezzieChan schreef: Handig, thanks |
|
kimmxd Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 16:53:32
maar is wel idd handig ja voor als ik 18 word, dus alsnog bedankt! |
|
GUNSFORTHESECRETS Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 17:54:01
|
|
Turbulence Gebruiker
|
geplaatst op 19-05-2011 om 18:25:47
GUNSFORTHESECRETS schreef: En die overbrugging lukt nog steeds niet jeuj, want dat 'overbrugging aanvragen' komt er niet te staan. :3 Oh en ik kom dan trouwens op StudieLink terecht als ik m'n opleiding wil wijzigen. Mja. |
|
|
geplaatst op 06-06-2011 om 17:47:10
Turbulence schreef: GUNSFORTHESECRETS schreef: En die overbrugging lukt nog steeds niet jeuj, want dat 'overbrugging aanvragen' komt er niet te staan. :3 Oh en ik kom dan trouwens op StudieLink terecht als ik m'n opleiding wil wijzigen. Mja. Jeuj, late reactie. Maar dat heb ik wel, voor twee zelfs. (: Bij Studielink, indeed. |
|
Turbulence Gebruiker
|
geplaatst op 11-06-2011 om 17:17:10
GUNSFORTHESECRETS schreef: Turbulence schreef: GUNSFORTHESECRETS schreef: En die overbrugging lukt nog steeds niet jeuj, want dat 'overbrugging aanvragen' komt er niet te staan. :3 Oh en ik kom dan trouwens op StudieLink terecht als ik m'n opleiding wil wijzigen. Mja. Jeuj, late reactie. Maar dat heb ik wel, voor twee zelfs. (: Bij Studielink, indeed. |
|
|
geplaatst op 25-06-2011 om 19:58:35
Turbulence schreef: GUNSFORTHESECRETS schreef: Turbulence schreef: GUNSFORTHESECRETS schreef: En die overbrugging lukt nog steeds niet jeuj, want dat 'overbrugging aanvragen' komt er niet te staan. :3 Oh en ik kom dan trouwens op StudieLink terecht als ik m'n opleiding wil wijzigen. Mja. Jeuj, late reactie. Maar dat heb ik wel, voor twee zelfs. (: Bij Studielink, indeed. En alweer een late reactie. Ja, ook allemaal al. ^^ Stufi is al aangevraagd, loting is doorgegeven, alles is eigenlijk al geregeld, behalve dat.
|
|
rock_loving Gebruiker
|
geplaatst op 03-07-2011 om 16:57:12
|
|
Turbulence Gebruiker
|
geplaatst op 08-07-2011 om 12:48:10
rock_loving schreef: Best handig dat dit allemaal op een rijtje staat. Stel je voor dat ik halverwege dit schooljaar klaar ben met mijn mbo opleiding en ik wil volgend schooljaar aan een hbo opleiding beginnen. Heb ik dan recht op zo'n overbrugging? |
|
rock_loving Gebruiker
|
geplaatst op 08-07-2011 om 14:02:49
Turbulence schreef: rock_loving schreef: Best handig dat dit allemaal op een rijtje staat. Stel je voor dat ik halverwege dit schooljaar klaar ben met mijn mbo opleiding en ik wil volgend schooljaar aan een hbo opleiding beginnen. Heb ik dan recht op zo'n overbrugging?
|
Reageren
Je krijgt dan een vragenlijstje die je moet beantwoorden en versturen.
thanks
Ja, ook allemaal al. ^^ Stufi is al aangevraagd, loting is doorgegeven, alles is eigenlijk al geregeld, behalve dat.