Reageren

onderwerp  Zelfmoord

AlexanderRybak
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:00:28 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Ik zit op het HBO en daar heb ik een half jaar les gehad van een leraar. De ene periode filosofie en de andere periode groepsdynamica. Toen we hem een week niet meer als leraar hadden heeft hij zelfmoord gepleegd. Daar was ik best van geschrokken, aangezien zijn filosofie lessen toch best diepgaand waren en je dan toch gaat denken wat zijn reden ervoor was.

En nou bedacht ik me toenet dat ik via via, 3 volwassenen ken die zelfmoord gepleegd hebben. Dit vind ik eigenlijk best wel veel :O

Misschien een moeilijke vraag, maar hoeveel mensen kennen (hoe goed je die kent laten we achterwege) jullie die zelfmoord gepleegd hebben?
Artofdead
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:04:10 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

2 vrienden hebben helaas zelfmoord gepleegd :'(
Zadiores
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:04:27 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Geen één. Gelukkig.
Querido
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:04:28 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Geen een.

Da's wel heftig ja!
aSilentExpress
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:04:36 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

Uhm naja ik ken ze verder niet, maar iemand van m'n vorige school. Dat werd toen in de klas verteld.

& verder ken ik wel vrienden die het wel bijna gedaan hebben.
Comatose
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:05:11 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

Het is best lullig dat de man die filosofie geeft zelfmoord pleegt.

Mn nicht heeft zelfmoord gepleegd. Maar die woonde in Amerika
Obnoxious
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:05:13 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Querido schreef:
Geen een.

Da's wel heftig ja!
rainbowinajar
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:05:26 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Vier. Te veel dus.
FatalDesign
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:05:55 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

niemand
ik haat mensen die zelfmoord willen plegen.
sorry, ik heb daar echt een hekel aan. ik ga liever niet met zulke mensen om
anityyw
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:07:39 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

FatalDesign schreef:
niemand
Zo zou je niet praten als je net zo ongelukkig als hun was
diamondrush
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:08:07 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

Twee.
Maar 1 heeft een soort van per ongeluk zelfmoord gepleegd. beetje lang verhaal maar hij was in shock en wist niet meer wat die deed.
Artofdead
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:09:19 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

FatalDesign schreef:
niemand

Jij weet niet wat er door zo iemand zijn hoofd omgaat.
Ik weet dat donders goed, en is best zielig waarom ze het willen doen. Maarja, jij kent zo te zien ook niks van de pijn ofzo wat iemand ook zo bijdraagt.
GrrrR
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:09:24 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

2 en laatst een jongen van school. ik kende hem alleen van hoi en doei verder niet maar toch was het wel heftig
InfeCtedPUNK
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:09:47 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

Zadiores schreef:
Geen één. Gelukkig.
FatalDesign
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:10:11 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

Artofdead schreef:

FatalDesign schreef:
niemand

Ik weet dat donders goed, en is best zielig waarom ze het willen doen. Maarja, jij kent zo te zien ook niks van de pijn ofzo wat iemand ook zo bijdraagt.

nee en at wil ik ook niet weten. straks word ik ook zo. ik wil langer leven dan misschien... 20 jaar?
Hanakotoba
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:10:53 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

FatalDesign schreef:
niemand
Ik vind dit bericht grappig.
FatalDesign
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:10:55 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

anityyw schreef:

FatalDesign schreef:
niemand
Zo zou je niet praten als je net zo ongelukkig als hun was

tja... mijn mening is dat het nooit zo erg kan zijn om jezelf van kant te maken.
dubstep
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:10:59 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

2 vrienden

1 van een gebouw gesprongen
1 is voor de trein gesprongen dus daar is een hele trein vol graffiti voor gezet,

en een vriend is z'n moeder op die manier verloren
hij was 8 en ze had zichzelf opgehangen in d'r slaapkamer

en een vriend van mij heeft 2 neefjes van 11 eraan verloren,
een ééneïgetweeling, de ene had zich opgehangen aan hun hoogslaper, de ander een week later ook (niemand weet waarom die eerste het had gedaan btw)
MedicalRIOT
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:11:20 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

1tje. vader van vriend.
SHAKEITBABY
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:12:21 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

1 van mijn beste vrienden heeft zich ongeveer anderhalf jaar geleden opgehangen =( gelukkig is dat de enige.
FatalDesign
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:16:22 Meld deze post als 'niet OK' Gebruiker is niet ingelogd wijzig bericht quote bericht

FatalDesign schreef:

Artofdead schreef:

FatalDesign schreef:
niemand

nee en at wil ik ook niet weten. straks word ik ook zo. ik wil langer leven dan misschien... 20 jaar?
Incapable
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:16:46 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

rainbowinajar schreef:
Vier. Te veel dus.
foeking
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:20:22 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

Me overgroot oma, maar die kon ik niet. Maar het is toch pijnlijk. Want me moeder denkt er nog elke dag wel aan.
DARKWOLVESINTHENIGHT
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:20:26 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

1tje die het daadwerkelijk heeft geprobeerd.
5489734587348347 die beweren het te gaan doen.
0 die het daadwerkelijk hebben gedaan.
DARKWOLVESINTHENIGHT
Gebruiker
geplaatst op 01-09-2010 om 22:21:08 Meld deze post als 'niet OK' wijzig bericht quote bericht

FatalDesign schreef:
niemand
zoooo lekker bevooroordeeld haha.

Reageren